2013 m. kovo 26 d., antradienis

Apie kiaušinius

Ar jums atrodo teisinga tai, kas dedasi pasaulyje? Turiu omeny žiemą, kuri tęsiasi jau keturis mėnesius. Ar girdėjot, kad Rusijoj sniego sluoksnis siekia 5 metrus, kas apytiksliai yra iki trečio aukšto palangės..? Ką mes padarėm planetai? Na, mums ir mūsų vaikams dar užteks, o po to- nors ir tvanas.

Ne apie klimato kaitą šiandien, nors tai neabejotinai labai aktuali ir man įdomi tema.
Artėja Velykos, todėl šiandien- apie kiaušinius!
Iš pradžių ieškojau kokios nors informacijos, nesusijusios su Velykom. Pavyzdžiui, šiandien man kilo klausimas, kodėl vieni kiaušiniai balti, kiti rudi. Ir kas galėjo pagalvot, kad čia dėl suirusių raudonų kraujo kūnelių, kurie patenka arba nepatenka į tuos vištos organus, kuriais slenka kiaušinis, prieš iškrisdamas lauk. Gal ir ne visai taip, nes straipsnis, kurį man davė Vikipedija, nebuvo labai įdomus.
Arba ar žinojot, kad visų kiaušinių lukšto masė yra apytiksliai vienoda, todėl kuo kiaušinis didesnis, tuo lukštas plonesnis. 
Tokių faktų ir norėjau paieškoti, bet nežinojau, kokius raktinius žodžius naudot. ,,Faktai apie kiaušinius, kurių dar nežinojot"?
Žodžiu, čia reikėtų klaust protingesnių, o man kiaušiniai įdomiausi tada, kai kalba pasisuka apie jų dažymą. Nes Velykos nebus užskaitytos, jei margučiai nebus gražūs. Apskritai tai marginimas ir yra didžiausia šventė ir nesimuliavau nei vienais metais, nesvarbu, po kokio audringo vakarėlio būčiau, ar su temperatūra, ar tobulu manikiūru. 
Kiaušinius visada dažau tik pas močiutę, nes mano tėvai su virtuve visiškai nedraugauja ir turbūt įsivaizduoja, kad margučius atneša Velykų Bobutė. Be to mama, pamačiusi, kokia baisi betvarkė būna dažant kiaušinius, visai Velykų atsisakytų. Tuo tarpu močiutei nerūpi, jei visa virtuvė nutaškyta dažais: kad tik anūkėlei linksma būtų. 
Jau ruošiuosi šeštadieninei dažymo fiestai, ieškau idėjų ir dažų. Nors daug ką jau esu išbandžius, rezultatas vis tiek kiekvieną kartą būna kitoks.
Jei mėgstat pažaisti arba esat darbščiųjų rankų būrelio žvaigždės, tai pabandykit šiemet ką nors naujo.


Šitą būdą naudoju kiekvienais metais, o močiutės arkliukas yra taip apdėti kiaušinius svogūnų lukštais ir tada virti dažuose. 

Dėl jau mano minėtos užsitęsusios žiemos po sniegu tikriausiai neatkapstysiu visokių žolių, tai kentės naminiai augalai arba man padės Maximos prieskoninių žolių skyrius.

Idėją ,,aprengti" kiaušinius servetėlių gabaliukais pasiskolinau iš auksarankių pusseserių, kurios, nors yra perpus jaunesnės, kiekvienais metais mane aplenkia savo menu.




Toks būdas visada įveda ramybę, kai močiutė ištraukia iš puodo jau nudažytus kiaušinius ir nori iškart visus išmesti, nes jie mat negražūs todėl, kad dažai nelygiai pasiskirstė ar dar kas nors atsitiko. Tada galima pasinaudot beveik bet kuo- aš naudoju akrilinius dažus, kurie iš esmės yra kaip guašas, tik kai išdžiūna, netepa rankų.
Kažkada piešiau ir nagų laku, bet tokių jau negalima valgyt.


 Apie tokius stebuklus sužinojau iš draugės Gabrielės, kuri man bus skolinga daug nuotraukų arba materialų įrodymą, kad toks metodas įmanomas. Gabriele, turėk omeny.
Tiesa, medžiaga turėtų būt tikras šilkas (skudurynai tikrai pasiūlys tokios), o kiekvieną kiaušinį dar reikėtų apvyniot kažkuo, kad viskas puode nesusimaišytų.


 Dar galima labai smagiai praleist milijoną valandų darant visokius ornamentus vašku, pagal tą akmens amžiaus močiučių tradiciją. Šiemet galvoju išbandyt kažką panašaus. Vaškas turėtų būt tikras, ne tas, iš kurio padarytos tos kvepiančios žvakės. Na, aš turiu tokio, kurį naudoja dantų technikai protezų gamybai, tikiuosi, tiks.

Tai štai, reikia manyti, turėsiu kantrybės ir prigaminsiu gražių margučių, kurie bus verti patekti į blogą. 

Gražios jums šventės, padarykit kažką gero, pabūkit vieni su kitais ir pasidžiaukit pavasariu jei ne lauke, tai bent širdyje.

Ir pabaigai patarimas: nepersistenkit su tais margučiais ir nedarykit per gražiai, nes bus gaila valgyti :)


  • Dienos dainą dainuoja atlikėjas Passenger, kurio visas albumas ,,All The Little Lights" jau pas mane. Tikrai neblogas, jei mėgstat tokį stilių!
  • Dienos išmintis: ,,Religion is like penis, it's fine to have one and be proud of it, but when you take it out and wave it in my face, that's when we have a problem".
Iki!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą